معصومه محمودی ( سوپروایزر آموزشی )
تلفن داخلی : ۲۳۱
سوپر وایزر آموزشی پرستاری است که مسئولیت فعالیت آموزشی وپژوهشی پرستاری ومامایی مرکز آموزشی – درمانی ، توانبخشی وپژوهشی را تحت نظارت مدیر پرستاری و در جهت اهداف سازمان بر عهده دارد. شرح وظایف سوپروایزر آموزشی براساس اصول مدیریت با تکیه بررعایت منشور حقوق مددجو مبتنی بر فرایند پرستاری واستاندارهای مراقبتی به شرح زیر می باشد:
۱-تعیین اهداف آموزشی(کوتاه مدت،میان مدت ، بلند مدت)
۲-تعیین نیازهای آموزشی (مددجویان ،خانواده، رده های مختلف کادر پرستاری ومامایی و وکارکنان جدید الورود )
۳- اولویت بندی نیازهای آموزشی
۴- تدوین برنامه های آموزشی مستمر ومدون جهت رفع نیازهای آموزشی
۵-اجرای برنامه های آموزشی با همکاری ومشارکت سایر گروه ها
۶- تهیه وتنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد وفعالیت های آموزشی بخش های مرتبط
۷- تهیه وتنظیم ابزارمناسب ارزیابی،خدمات پرستاری مورد نیاز مددجویان
۸- هماهنگی در اجرای برنامه کارورزی دانشجویان وکارآموزان گروه های پرستاری و مامایی
۹- پیشنهاد تهیه کتب، مجلات، جزوات و وسایل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان گروه پرستاری و مامایی
۱۰- تشکیل کمیته آموزشی، پژوهشی پرستاری
۱۱- هماهنگی ، همکاری ومشارکت جهت تشکیل و شرکت کارکنان در کلاس های آموزشی مداوم برابر برنامه جامع آموزشی واحد ذیربط
۱۲- پیشنهاد ایجاد زمینه های تشویقی جهت مشارکت فعال کارکنان در فعالیت های آموزشی وپژوهشی
۱۳- همکاری ومشارکت در نظارت وکنترل واحدها جهت نیاز سنجی آموزشی
۱۴- همکاری وهماهنگی با سوپروایزر بالینی وکنترل عفونت، در امر آموزش
۱۵- همکاری وهماهنگی با سرپرستاران ومربیان در جهت ارتقاء سطح آموزش
۱۶- ارائه تازه ها ونتایج تحقیقات جدید (به شکل کنفرانس ، جزوه/ پمفلت و...)
۱۷- همکاری ومشارکت در انجام طرح های پژوهشی
۱۸- هدایت وآموزش کارکنان در راستای :
الف- حسابرسی کیفیت خدمات پرستاری ومامایی
ب – ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه خدمات
ج- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش به مددجو
۱۹- هدایت وآموزش کارکنان در اجرای برنامه های آموزشی واحدهای ذیربط
۲۰- هدایت وآموزش در جهت تهیه جزوات ، پوسترها، فیلم هاو پمفلت های آموزشی جهت کارکنان و مددجویان
۲۱- ثبت وگزارش کلیه فعالیت های آموزشی ونتایج حاصله به مدیر خدمات پرستاری
۲۲- کنترل ونظارت بر آموزش های انجام شده در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب
۲۳- کنترل ونظارت بر وجود امکانات وشرایط آموزشی در واحدها
۲۴- ارزیابی اثر بخشی آموزش های انجام شده از طریق
- کنترل وحسابرسی کیفی خدمات ارائه شده
- بررسی رضایت مندی مددجویان
- بررسی رضایت مندی کارکنان
۲۵- کنترل ونظارت برشرکت فعال رده های مختلف پرستاری ( در شیفت های مختلف) در برنامه های آموزشی بر اساس سرانه آموزش
۲۶- مشارکت در کمیته ارزشیابی کارکنان پرستاری
۲۷- شرکت در کلیه جلسات آموزشی مرتبط با پرستاری