مسئول بخش :خانم زینب آگشته
تلفن داخلی:206-207
بخش مدارک پزشکی بیمارستان سیدالشهدا(ع) فارسان متشکل از دو واحد مجزا می باشد.
واحد پذیرش که روبروی درب ورودی ساختمان اصلی بیمارستان قرار دارد ، در این واحد سه نفر پرسنل پذیرش به صورت شیفت در نوبت های صبح،عصر و شب انجام وظیفه می کنند
واحد بایگانی پزشکی این مرکز کنار واحد پذیرش قرار دارد که بایگانی جاری به صورت قفسه های ریلی و بایگانی نیمه جاری در انتهای همان قسمت به صورت قفسه های ثابت فلزی موجود می باشند. همچنین بایگانی پرونده های اورژانس در قفسه های جداگانه در این قسمت واقع شده اند
سایر واحد های زیر مجموعه مدارک پزشکی (آمار، کدگذاری و پاسخگویی به ارباب رجوع و نامه های اداری) در ابتدای راهروی اداری بیمارستان واقع شده اند. در این قسمت شش نفر پرسنل مشغول انجام وظیفه می باشند، شامل:
مسئول آمار و مدارک پزشکی :
خانم سمیه لله گانی استخدام رسمی با 14 سال سابقه خدمت
چهار نفر کارشناس مدارک پزشکی استخدام پیمانی
یک نفر کاردان مدارک پزشکی استخدام رسمی
مسئول پذیرش ،آمارو مدارک پزشکی
1. مسئول امور مربوط به واحد مدارک پزشکی و پیگیری نامه های این واحد
2. تحویل وتکمیل امار روزانه ، ماهانه و ارسال به معاونت درمان
3. تهیه آمار شش ماهه وسالانه جهت درخواستهای مدیریت ، ریاست و ...
4. آنالیز و رسم نودار آمار مربوط به آن
5. تکمیل وارسال آمار پرسنل پرستاری و خدماتی به معاونت پشتیبانی
6. مراجعه به ثبت احوال جهت گرفتن گواهی ولات و تحویل به زایشگاه
7. رابط برنامه پزشک خانواده و پیگیری کلیه مسائل بیمارستان در این رابطه
8. تکمیل اطلاعات آماری سامانه آواب
9. مسئول امور مربوط به منشی بخشها
10. انجام امور مربوط به تمدید قراردادها باسازمانهای بیمه
11. پیگیری مشکلات آماری مربوط به برنامه HIS در کلیه واحدها وبخشهای مربوطه
12. مسئول واحد پذیرش و تنظیم برنامه کاری ایشان
13. برآورد و تامین برگه های مورد نیاز بیمارستان و سفارش وپیگیری چاپ
14. انجام امور مربوط به اعتبار بخشی وحاکمیت بالینی واحد مدارک پزشکی
15. همکاری با مسئولین بخشها و ترسیم وآنالیز نمودارهای آماری ایشان جهت حاکمیت بالینی
16. نظارت بر کلیه سامانه های آماری بیمارستان که شامل آواب ،سجاد،ماده 92و HISمی باشند.
17. پیگیری مسائل مربوط به کمیته مدارک پزشکی
18. تنظیم صورتجلسات تغییر نام پرونده هایی که با نام مستعار بستری شده اند
19. آموزش و توجیه پرسنل جدیدالورود در خصوص مستند سازی صحیح پرونده
پذیرش:
a. تشکیل پرونده پزشکی به صورت سرپایی و بستری (داخلی ،جراحی و لیبر) و تنظیم اوراق پرونده ها
b. ورود اطلاعات بیماران ، هنگام پذیرش ،در HIS بر مبنای شناسنامه یا دفتر چه بیمار و اخذ رضایت نامه های مختلف از بیمار یا بستگان درجه اول وی
c. تحویل لباس مورد نیاز براساس بخش بستری مربوطه، به بیماران
d. انجام امور مربوط ترخیص بیماران در شیفت های عصر و شب
e. انجام امور صندوق و صدور قبض در شیفت های عصر و شب
سایر پرسنل مدارک پزشکی
1. تحویل گرفتن پرونده ها از رسیدگی و ثبت تاریخ ورود HIS
2. چک کردن و جدا کردن پرونده های مشکل دار رسیدگی جهت عودت به ایشان
3. پوشه کردن و شماره گذاری پرونده های وارده توسط 2 نفر
4. مرتب کردن براساس سرپایی وبستری وقراردادن پرونده های تفکیک نشده درمحل مربوطه
5. تفکیک پرونده های سرپایی وبستری به صورت جداگانه توسط 2-3 نفر
6. چک کردن پرونده های تفکیک شده از نظر کمی وکیفی وکنار گذاشتن پرونده های ناقص
7. پیگیری رفع نواقص پرونده از هر لحاظ
8. کد گذاری کلیه تشخیصها واقدامات براساس کتاب ICD توسط 2نفر
9. ورود کلیه اطلاعات پرونده در برنامه ADS9
10. ورود اطلاعات تشخیصی در برنامه HIS
11. رفع مشکلات مربو ط به سیستم HIS
12. تحویل برگه های جواب پاتولوژی والصاق به پرونده ها
13. بایگانی کلیه پرونده ها توسط 4نفر
14. تکمیل آمار تریاژو آنالیز آن
15. تهیه وتکمیل آمار مصدومین ترافیکی جهت ستاد هدایت
16. مرتب کردن پروندههای سرپایی و بستری بر اساس شماره جهت بایگانی
17. تهیه وارائه آمار خود کشی ،سرطانها ،جرائم و مسمومیت به حراست وشبکه بهداشت
18. جواب درخواستهای شخصی ارباب رجوع و همچنین نامه های مربوط به پزشکی قانونی ، نظام وظیفه و...
19. جداکردن هر ماه 4 پرونده از هر تخصص و کپی گرفتن کلیه اوراق پرونده ، مهر کردن آنها وارسال به معاونت درمان
20. خروج پرونده ها جهت ورود اطلاعات سامانه مصدومین ترافیکی و بایگانی مجدد آنها
21. خروج پرونده جهت کمیته مرگ ومیروکمیته مدارک پزشکی وبایگانی مجدد آنها
22. همکاری در زمینه امور آماری
23. کنترل خروج پرونده های ارسال شده به بخش های داخلی یا خارج از بیمارستان